Håller på renoverar gästtoalett och använder LK system för vatten.

Jag hade enbart tänkt sätta enkelgips 13mm mot reglarna. Nu ser jag dock att det kanske inte är tillåtet fästa väggbrickan mot enbart gips utan en regel bakom?

Jag har redan kapat väggbockgipen anpassad för enkelgips så kan inte sätta något annat nu än enkelgips.

Är det tillräckligt stabilt fästa väggbrickorna i enkelgips med gipsankare?



Renovering av gästtoalett med exponerade LK vattenrör och gipsväggsfäste mot träreglar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
E
Vad hindrar dig från att kottla i ungefär där väggbrickans skruvar hamnar?
 
  • Gilla
oscarwww
  • Laddar…
E Emil_K skrev:
Vad hindrar dig från att kottla i ungefär där väggbrickans skruvar hamnar?
sant, lite trångt på en sidan men kan fästa en liten kortling i väggskenan på det stället.
 
Hej,

Visa gärna hur det blev. Har själv inhandlat LK fixtur.

/J
 
Du skriver gästtoalett och då är det inget våtutrymme med den klassningen så du kan skruva hur du vill i väggen.
 
Krav och krav........att skruva saker i enkelgips blir ju sällan bra oavsett. Personligen hade jag ju satt träskivor bakom gipset. Är ju ett sattyg med badrum/toaletter där det inte går att fästa nåt på nåt bra sätt.
 
  • Gilla
Kromo
  • Laddar…
Har du reglat rakt så kan du ju alltid fälla in lämplig skiva mellan reglarna där det är troligt att du behöver fästs upp saker. Vet du exakt så är det ju bara att kottla där
 
Såhär blev det, funkar väl för väggbrickorna.

bra tips om fälla in skiva mellan reglarna. Det ska jag göra för spegeln då jag inte vet exakt var den hamnar

Installation av väggstöd och elrör mellan träreglar under en renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand monterar metallplattor mellan träreglar för installation av väggbrickor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
erikssonjorgen och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.