Hej,

Jag har planer på att sätta en täckskiva under väggskåpen i köket. I täckskivan ska jag sätta spotlights och dra sladdarna på ovansidan (mellan täckskiva och väggskåpetss undersida).

Min fråga är nu: Hur fäster man täckskivan under väggskåpen? Man vill väl inte skruva i skåpens nedersta skiva - där kommer det ju stå tallrikar mm? (Och underifrån vill man väl ännu mindre skruva - de skruvarna kommer ju att synas...

Hur gör man så att så få skruvar som möjligt syns?

/Claes
 
Vi monterade en sådan och skruvade innifrån skåpet, men vår köksförsäljare menade att det var bättre att skruva underifrån för att man ändå inte ser skruvarna där...
Vi har köpt nåt klet för att dölja skruvskallarna med (som förstås är försänkta).
/Ulle
 
Är täckskivan vit kan Du
ha tipex på den försänkta skruven.
Då syns den mindre.

Mvh Putte
 
Observera att om skivan/stommen yttersta skikt består av melamin så skulle jag använda mej av en försänkare eller en skruv med skär på skallen liksom.. annars trycker man ner melaminet vilket resulterar i bitar som kan slås bort, been there done that :)
 
Jag har skruvat underifrån i dom kökt jag byggt. I praktiken syns inte skruvarna.
 
Går det inte bra med konstruktionslim och några tvingar?
 
ginnfilt skrev:
Går det inte bra med konstruktionslim och några tvingar?
Bra och bra. OM faan är lös och du måste komma åt sladdarna till spotsen eller nått, vad gör du då? :p
 
Skruva inifrån skåpet och lägg ett nytt extra hyllplan i botten på skåpet så syns inga skruvar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.