A
Hej alla! Har nu äntligen bestämt mig ang taket till pergolan (tänka beställa en segelduk, göra hål och tillämpa öljetter i duken samt fästa den i en ståltråd ungefär som på bilden nedan).

Tänkte bara höra med er - hur fäster man ståltråden i virket? Finns det någon särskild skruv eller så? Har försökt googla fram detta utan framgång, tacksam för svar :)
 
  • Skärmbild av en webbsida som visar skuggtak för uterum, vit bakgrund, sökfält, kundvagnsikon, meny.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I mitt växthus har jag spänt stålwire mellan gavelsidorna. Har du trästomme kan du skruva in skruvöglor eller skruvkrokar, lägger stålwire i en slinga och låsa med wirelås.
 
A
T Thomas_Blekinge skrev:
I mitt växthus har jag spänt stålwire mellan gavelsidorna. Har du trästomme kan du skruva in skruvöglor eller skruvkrokar, lägger stålwire i en slinga och låsa med wirelås.
Tack för svar!
 
A
T Thomas_Blekinge skrev:
I mitt växthus har jag spänt stålwire mellan gavelsidorna. Har du trästomme kan du skruva in skruvöglor eller skruvkrokar, lägger stålwire i en slinga och låsa med wirelås.
Hej Thomas snabb fråga
Hur bör jag på bästa sätt fästa dessa skruvöglor i pergola stolpens bjälkar (95x95)? Bör jag förborra?

Mvh
 
  • Hand håller en plastpåse med skruvar och ringar, inomhusmiljö, suddig bakgrund, fokuserad närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Ja förborra med en lite mindre dimension
 
Monterade precis ett sådant soltak som på bilden ovan. Du är på rätt spår med skuvöglor eller krokar. Vill du få linorna riktigt raka och spända behövs en spännmanick i ena änden också. Vit vägg med hörn, tak av genomskinlig plast, och en vikbar krok monterad på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Metallrulle för vajer fixerad på vit trävägg över metallstruktur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.