Hej!
Jag har köpt en släpvagn med gallergrindar. Jag är supernöjd men jag har inget fäste för när jag öppnar gallergrindarna. Varken den där fram eller den där bak. Resultatet är att öppningen kan komma svingande i hög fart och slå till en ganska rejält. Jag kan självklart sätta något rep eller krok för att lösa problemet tillfälligt men finns det inte någon mer permanent lösning man kan köpa? Så man kan haka på grinden på ett enkelt sätt?
 
Tror vi skulle behöva bilder för att kunna hänga med på vad du menar
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Häng på en karbinhake i gallret.
 
Det finns ju varianten som sitter på en del skåpbilar, med en lite pigg på dörren och en gummigrej med ett hål i, som sitter på karossen.... Jag har ingen aning om vad de heter, och lyckades inte googla fram det heller, men det är nog det närmaste jag tänka mig en permanent lösning..


Själv hade jag köpt en rostfri karbinhake på Biltema....
 
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
"Dörrhållare skåpbil" ?

[länk]
Jag bugar mig för en master googler.(y):D

(exakt sådana jag syftade på)
 
  • Haha
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Asså de är ju strålande! tack!
 
Bara kom ihåg att dom är inte för ha hakade vid körning, då kan dom hoppa ur och vad HÄNDER DÅ ??
 
  • Gilla
Jardhamre
  • Laddar…
H
Jag har en sådan här sittande på varje grind.
När jag öppnar den så krokar jag bara i sido gallret.

Sen bara dit med den på grinden när man stänger så man vet vart man har den.
 
  • Röda elastiska spännband med svarta krokar, använda för att säkra grindöppningar.
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
Jag kör som Hallerudsbo och det fungerar utmärk. Dessutom har man då alltid med sig lite grejer att fästa med (även om jag normalt ändå har 2-3 ggr fler spännband än vad som behövs och 10 ggr fler än hälften av de som lämnar byggaruhusen).

En fördel men stroppen är att jag ibland står trångt till, så att jag inte kan öppna grinden hela vägen runt (exempelvis i carporten), men finns det bara något bakom att fästa i så att man kan öppna 90 grader så fungerar det utmärkt.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.