Hej!

Jag håller på o renoverar hallen hemma och har kommit till att dom nya skjutdörrarna ska sättas upp och nedre listen kommer hamna direkt mot betongplattan meeen, jag har vattenburen golvvärme i grunden så jag är lite rädd att jag ska lyckas dra borren i någon av slingorna.
Kan man gissa ungefär hur djupt dom kan tänkas ligga? Tanken var att använda 35mm plugg
Finns det någon annan bättre "fäst metod"? funderade på dubbelhäftande tejp men hur bra fäster det egentligen på betong?

(hoppas tråden hamnat någorlunda rätt)

Tack
 
Man kanske kan spackla/slipa betongen för att få den slät och sedan måla med en färg som biter bra i betong. Sedan borde dubbelhäftande tejp gå att använda.
 
En bra dubbelhäftande tejp brukar räcka gott, men ska du inte ha ett annat golv på betongen?
Normalt ska ju skenan var uppe på färdigt golv, annars brukar det kunna se konstigt ut om golvet
bygger mer än skenan för skjutdörrarna, lite beroende på sort förstås.
Du ska absolut INTE borra i golvet.
 
nej det blir mer rustik känsla utan golv ;) skämt o sido, det kommer vara klinker golv framför och bakom listen. eller det är iaf tanken, främst för att dörrarna är måttbeställda så. osäker på om dörrarna får plats ovanpå golvet.
gamla dörrarna (som förra ägarna satte dit) var skruvade i betongen dock satt dom egentligen bara fast i plastmattan som låg under
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.