På många av plintarna till vårt staket har plintjärnen rostat av, vilket gör att staketet hänger.
För att slippa ett större arbete med att byta plintarna tänkte jag montera nya stolpfästen i de befintliga plintarna, tex någon av de här typerna; staketet är inte högt och jag hoppas det fungerar.
Stolpfäste i metall för montering av staket på plint. Nytt stolpfäste i metall med flera hål för skruvar, avsett för montering i befintlig plint för staketreparation.

Min fråga är om det är OK att fästa de nya fästena med skruv + plugg, eller om det medför risk för frostsprängningar när vatten rinner ner i plugghålen?
 
  • Metalliskt stolpfäste avsett för montering på betongplint för staketreparation.
Mats-S
Din lösning bör funka om staketet är lågt. Men omöjligt att svara på 100% säkert utan att ha varit på plats :) Fäst plintjärnen så att blecken kommer på sidorna (INTE in/utsida) av stolparna, starkast så.
Tryck in utomhussilikon i pluggarna innan du skruvar fast dom, så bör du vara skyddad från ev frostsprängning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.