Jag ska sätta sidorna till en invändig smyg för en fönsterdörr och är lite fundersam kring hur jag får till det på ett bra sätt.

Överdelen är redan på plats, det satte några hantverkare som satte in fönsterdörren men då golvet inte var på plats kund de inte ordna sidorna.

Min tanke var att helt enkelt bara limma (med PL600) MDFen mot reglarna men inser nu att för att få samma avsånd till karmens kant (40mm) som det är upptill och kring våra fönster så behöver jag få ut MDFen 4mm från regeln.

Första tanken var att spika eller limma upp masonit och sen limma mot den, men jag vet inte om det är en bra lösning (lim kanske inte fäster bra etc).

Hur hade ni gjort?
 
  • Ofärdig invändig smyg vid en fönsterdörr med övre delen monterad och MDF-skiva redo att installeras på sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Masonit blir nog bra, den är ju 3, nånting mm.
 
  • Gilla
basseman
  • Laddar…
Det blev perfekt med masonit ("Board hård" från Bauhaus: https://www.bauhaus.se/hard-board-import-3-0mm.html), satte upp den med några strängar PL400 och PL600 och sen samma med MDFen mot masoniten. Sitter kvar så här långt och måtten blev rätt.
 
  • Gilla
LarssonMartin och 1 till
  • Laddar…
Smygen har inte ramlat ner än, 3 år senare. Snart får jag nog upp fodren också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.