Jag håller på att bygga om mitt badrum. Idag är badrummet halvkaklat och kakelplattorna sitter på gipsskivor. Resten av rummet har våttapet som sitter på spånskiva. Problemet är att Väggarna har en massa små konstiga hörn och vinklar så jag skulle vilja sätta nya gipsskivor utanpå dessa gamla spånskivor. Spånskivorna håller idag god kvalité, inga fuktfläckar eller liknande. Hur fäster man lättaast de nya gipsskivorna? Jag har fått tipsen av en som jobba i branschen att man kan sätta de nya gipsskivorna med tätt lagda klickar med gipsputs och sedan bara trycka upp skivorna. Håller skivorna för att kakla på efter man gjort så? Är det tillåtet överhuvudtaget? Någon som har svar på detta eller andra tips att komma med?

Anders
 
Det borde bara vara att kolla var spånen är skruvad och skruva upp skivorna i reglarna?? Om jag förstått dit problem rätt?. Annars finns ett speciallim på beijers som heter serpo 616 multimax.
 
Jo det är ju sant, jag kan ta gipsskruv och skruva upp skivorna i samma reglar som spånskivan sitter i. Men på ett ställe sitter det en gipsskiva som är väldigt svår att byta ut. Dessvärre ser det ut som om denna gipsskiva endast sitter limmad i nån gul, porös massa. Kan jag sätta upp en gipsskiva utanpå denna med antingen serpo 616 eller med gipsputs?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.