Vi tänkte sätta gardinskenai innertaket, det är nog inga problem att få skenan att sitta bra i takpanelen då panelen är rätt tjock och det är bara att välja rätt infästning så håller det nog bra.
Min fråga är dock om panelen pallar vikten.

Huset är nybyggt och jag gissar att dom satt panelen med dyckert eller klammer.
Jag tänker att gardiner kan väga en del och vill ju såklart inte att panelen släpper.. vad tror ni?

Det finns ingen möjlighet att fästa skenan i glespanelen över innertakpanelen i detta fall. Glesen gårr längs med fönstret och första glesen ligger för nära väggen.
 
Vi körde små Molly i gipstaket och Ikeas takskena. Gick fint. Sen har du väl taklisten som stöd för takpanelen oxå.
 
putte22 putte22 skrev:
Vi körde små Molly i gipstaket och Ikeas takskena. Gick fint. Sen har du väl taklisten som stöd för takpanelen oxå.
som sagt, infästning i takskivan är inget problem, molly eller liknande klarar det galant. Vet inte om taklisten ger så mycket stöd, den sitter med dyckert i väggen och är inte fogad mot taket.

Klurar på om man kan fästa skenan i glespanelen som går längs väggen och bygger ut 70mm, vill dock att skenan kommer längre ut än 70mm men kanske kan förankra i överliggande gles på något smart sätt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.