Ja, hur fäster jag på bästa sätt en bärlina för altanbygge i denna klumpen?
Jag har ingen aning om vad den innehåller, Huset e byggt 1965 om det kan vara till hjälp.
Ska man sätta bärlinan på samma höjd som golvreglarna och använda balkskor eller ska man sätta bärlinan i underkant och ställa golvreglarna på den?

24xdqba.jpg
 
Dags o bestämma bärlinans utformning, Kommer köra bärlinan samt de yttre golvreglarna i 45x195. Övriga golvreglar blir 45x170, kommer alltså ha bärlinorna samt yttre golvreglarna som en ram runt däcket.
Hur ser det ut om 3 år om jag gersågar de perfekt idag? Torkar de isär o ser skit ut? Är det bättre att bara låta de gå rätt ut i hörnen?
 
Mjahopp, oerhört tunt med svar här men jag skriver iaf hur jag gjorde.

Började med att borra 2 8mm hål i bärlinan, samt 6 12mm hål. Sen riktade jag in den och borrade genom 8mm hålen o fäste upp bärlinan med spikplugg. Därefter borrade jag 12mm hålen i betongen, bort med bärlinan och borrade ungefär 10cm djupa hål, blåste rent de o sen i med biltemas ankarmassa o upp med bärlinan igen, fäste upp den med spikpluggarna o sen slog jag i 12mm rostfri gängstång genom bärlinan in i hålen. Känns som att det blir stabilt o bra.

7439_bild0469_1.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.