Hur ska jag gå tillväga för att på bästa sätt fästa mina takstolar mot huset utan att göra någon större åverkan mot teglet? Det känns lite som en sista utväg att fästa en bärlina med hjälp av plugg eller liknande i fasaden, kan man använda sig av de befintliga takstolarna från huset som sticker ut en bit under takfoten utan att behöva ligga sömnlös på nätterna i väntan på ett brak då allting ramlar ner? Kan man göra något liknande som på bilden här nedan fast av lite grövre och seriösare modell? Det var tänkt att det ska ligga spont, papp, läkt, plåt och allt därtill inkl isolering då det är klart.. De trådar jag har grävt i har haft en tendes av att avslutas innan någon kommit fram till någon vettig lösning, så du som besitter lite kunskap och kluriga lösningar får gärna bidra med dom här. 👍

1461943372114-1484547913.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Hej Det är ett tag sedan du skrev , jag är i samma sits och undrar hur du gjorde ? Nu har vi en gammal altan där det finns #balkskor" som är fästa i teglet , men det känns lite osäkert. Har stagat upp taket varje vinter. mvh Göran
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.