Jag har en liknande fråga och hoppas någon fort är aktiv i tråden.

Jag ska montera en bänkskiva i väggen (kakladvägg) & jag undrar vad jag ska använda mig utav för att den ska klara av att en bebis-2åring ligger på bänkskivan för blöjbyten.

har även funderingar om att ha ett skåp under vattenhoven.

Mina alternativ är:

1.Reglar 45x45 på långsida samt kortsidorna.

2.Furulist 19x27 på långsidan samt kortsidorna

3.Beslag från Svedbergs
https://www.svedbergs.se/products/b...badrumsmobler/vinkelbeslag-tvatt-tork-102634/

Eller från IKEA
https://www.ikea.com/se/sv/p/fixa-stoedbeslag-foer-baenkskiva-foerzinkad-70274628/

2 i bakkant & 1 på varsin kortsida.


Det som är det huvudsakliga att den ska hålla för att ett barn ska ligga på den som sagt.

Tacksam för svar!
 
Så länge du får bra fäste med skruvarna lär alla varianter funka.
 
Larsa Larsa skrev:
Så länge du får bra fäste med skruvarna lär alla varianter funka.

Tack för svar Larsa!
 
Vilket som, alla 4 alternativen håller, ta det du kommer över lättast.
Prova sedan med dig själv, rasar det inte så håller det för en sprallig 2 åring.
Låter bra att det är vägg på 3 sidor.
Skåpet ska du ha ovanför med plats för blöjor och annat som behövs så man inte behöver vända sig bort.

Protte
 
Hade en bänkskiva i en tidigare lägenhet som var ca 1,60 cm lång och 60 cm bredd. Satt med beslag liknande dom du länkat. Höll för mina 85kg. Då var det två beslag på långsidan och ett beslag per kortsida.
 
prototypen prototypen skrev:
Vilket som, alla 4 alternativen håller, ta det du kommer över lättast.
Prova sedan med dig själv, rasar det inte så håller det för en sprallig 2 åring.
Låter bra att det är vägg på 3 sidor.
Skåpet ska du ha ovanför med plats för blöjor och annat som behövs så man inte behöver vända sig bort.

Protte

Tack Protte, japp skåp har jag redan ovanför den kommande bänkskivan!
Finns det någon bra teknik för att veta vart reglarna sitter i väggen? Hopps du förstår frågan!
 
Raka Raka skrev:
Hade en bänkskiva i en tidigare lägenhet som var ca 1,60 cm lång och 60 cm bredd. Satt med beslag liknande dom du länkat. Höll för mina 85kg. Då var det två beslag på långsidan och ett beslag per kortsida.

Tack Raka, 85 kg låter ju väldigt bra! Känns som jag kommer köra med beslag för att dom bygger ut minst från väggen & på de sättet kunna få in ett 80 skåp under bänkskivan.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.