Hej,
Har en lite konstig fråga men ska försöka beskriva så mycket jag kan. Har en gammal gammal port till ett garage där själva låset är som ett spanjolettlås fast hundra år gammalt och i gjutjärn. Nu är det så att själva "piggen" som håller fast dörren nertill när man låser har lossnat eftersom betongen gått sönder. Så nu undrar jag hur jag ska kunna laga detta. Bifogar en bild jag ritat så förstår ni bättre.

Det ljusgråa är betongen och det mörkgrå är en metallkant. Sen är det vita själva skadan där betongen har lossnat ner till jord. Skulle det fungera att blanda till lite betong och hälla i runt pinnen eller finns det kanske någon fästmassa på tub eller dylikt?

Tack på förhand!
 
  • Ritad illustration av en skadad garageportsfundament med betongen som gått sönder och en metallkant ovanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sitter piggen kvar på dörren ?
Tänkte att det kanske var smidigt att slå ner ett rör i jorden och fylla i lite cement runt om.
Röret bör ha en diameter som är större än vad piggen är på dörren (om jag nu har fattat allt rätt);)
 
Lite husfix och ett järnrör låter vettigt för en "fuskreparation". Jag hade nog gjort så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.