Behöver akut hjälp att välja färg o färgkoder till att måla om lägenheten.
Skall måla om allt.
Så behöver gärna förslag på färgkod till
- väggar
- lister
- tak
golvet kommer vitpigmentlackas...
Köket öppnas upp (vitt kök svart granit bänk)

untitled2.jpg

untitled.jpg
 
Vill du ha ljusa eller mörka färger? Åt gult, grönt, blått, brunt eller vad? Det är väldigt svårt att föreslå något när vi inte har en aning om vad du tycker om eller vad du har/ska ha för färger på möbler mm :)
 
Ska alla golv vitpigmenteras? Ska du inte bo in dig ett tag innan du bestämmer vilka färget du vill ha, eller är den nuvarande målningen/tapeter solkiga och skavda?
 
Tyvärr är de gamla helt slut..
Funderar just nu på Stockholmsvit.. Men inte den "gula" stockholmsvit .. alternativt helt vitt....

Men vad skall man ha på socklar etc... ?
 
Sthlms-vit är väl 0205y? Då e det ju den gula varianten...Den brukar det för övrigt vara på socklar o lister mm så där skulle jag absolut köra på den..

I övrigt e det svårt tycker jag...Men det finns ju vit med grå nyans oxå,men den har en tendens att bli väldigt grå istället,lite beroende på omgivningen såklart...

Vi har 0205Y (kan vara omvända siffror oxå,kommer aldrig ihåg i vilken ordning det är) i hela nedre plan och hos oss funkar den,men jag antar att det beror på ljusinsläpp osv..hos några andra vi känner så känns den nikotingul..så det är svårt.Men det finns ju inte såå mycket att välja på om du vill ha ljust. Antingen e det vitt åt gult,grått,lila eller grönt att välja på typ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.