Anders 1920-tal
Hej!

Snart kommer mitt platsbyggda kök! Och då ska det naturligtvis målas. Ett första val var linoljefärg som jag använt i resten av lägenheten. Men jag börja tvivla lite på linoljefärgens förträfflighet, den är ju charmig men ganska jobbig att ha och göra med (inte främst att måla).

Eftersom jag aldrig använt några andra färger än linoljefärg och limfärg vet jag inte vad för någon färg man ska välja om man inte vill ha någon av dessa (och nej övervägde inte limfärg till snickerierna).

Någon som vet vilken färg man ska ha för bästa resultat? Jag har fått ett tips om att man kan använda en golvfärg som heter Tre-stjärne men har ingen erfarenhet av denna och det känns dumt att chansa på ett helt nybyggt kök...

Anders
 
G
Vi ska måla vårat platsbyggda kök med V-slip som bryts i S1005-Y40R, en gräddfärgad nyans som jag verkligen tycker om. Två lager V-slip och vattenbaserad matt lack överst. V-slipen är helt underbar att måla med, torkar snabbt och du kan måla två gånger på samma dag utan problem. Kommer att penselmåla så det ser lite gammalt ut och inte blir så perfekt. Har nyss provmålat ett skåp och jag är väldigt nöjd med resultatet! :)
 
Tre-stjärne är en utmärkt färg till ändamålet,kvänum kök använder sig bla.av den,lite"rinnig"dock så stryk tunnt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.