Har testat med en enkel skiss hur det skulle se ut utan den blå dörren:eek: och med de vita fodren brutna. Kan en sådan här färgsättning fungera i det verkliga livet tror ni?
Bilden blev ganska ljus men det är umbra i det som ser vitt ut.
 
  • skissen.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rena gårdamålningen!:)

Jag tycker att det ser jättefint ut, självklart skall du bryta färgen på fodren lite! Ibland kan man se att väggen på förstukvisten alltså den som nu är vit är målad zinkgrön på små torp med förstukvistar från sekelskiftet. jag tycker det är jättefint men då skall ju förstukvisten ha tillkommit runt sekelskiftet annars stämmer det ju inte. Den bruna dörren blev fin till de andra färgena, gulockra på dörren skulle säkert vara mer rätt men risken är kanske att det hela känns lite "hembygdsgårdifierat"... Dörren går ju alltid att måla om igen om du ändrar dig!
 
Jag var rädd för att det skulle bli för mycket ockra, dörren har rå umbra som laserats med grönjord. Den är mer grön än vad som blev här, jag har säkert fel inställningar på kameran;) Den vita är bruten med rå umbra och lite grönjord (verona).
Jag vet ärligt talat inte något om åldern på förstukvisten, jag tycker att den är för stor för huset men den får vara som den är.
 
Jag tycker oxå at den färgsättningen känns väldigt vilsam och "rätt". Det ser bra ut att titta på helt enkelt! Vilken tur man har när man har förmågan och talang att göra såna skisser innan och testa sig fram...det är så mycket lättare än att göra det på huset direkt och sen ångra sig ;)
 
Ja det blir mycket skissande för jag är så velig;)
Det blir en skiss med den blå dörren också, har väl inte släppt den än. Kanske inte riktigt så blå, lite mer åt det grå.
 
Jo jag sitter just nu med hur många olika förslag på våtr kök som helst...dels planritningar men jag vill oxå skissa upp det med perspektiv och så man ser det framifrån så man kan göra sig en bild av hur det kan komma att bli....har dock inte ens börjat med färgsättningen ännu...då skulle jag nog bli knäpp!! :D
 
Jag tycker inte du skall skippa tankarna på en blå dörr ännu. Jag tycker det verkar fint jag.

Att sitta och skissa är jättebra. Jag har jobbat mycket i Google Sketchup förutom mina små skisser på papper. Det ger en väldigt bra bild av vad som komma skall. Hoppas jag i alla fall!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.