Hej.

Nu skall vi igång med att renovera källaren.
Har köpt klinkers i en varm ockra-kulör.
Finns endast ett litet fönster i det rum som skall bli badrum.

Någon som har förslag på färgsättning av väggarna i detta rum
(4*3 meter)

Tacksma för förslag!

::)
 
Låter kanske tråkigt, men jag tycker nog att vitt (gärna lite 'mjukare' vitt, matt väggkakel) känns både ljust och mest passande till gällande villkor (gult klinker samt källare med obefintligt ljusinsläpp), personligen skulle jag gärna använda mig av ett format på ca. 10x20-30 cm. (beroende på vad man hittar) med raka kanter, lagt i liggande förbandsläggning för att få variation till klinkerläggningen.

Vill man kan man ju alltid använda sig av mindre detaljer med avvikande plattor, kanske mosaik i  ev. duschhörna eller som en smal, stående 'pelare' på passande platser på väggarna.
Just gult har jag personligen ett lite smått komplicerat förhållande till, då jag själv tycker det är lite svårt att hitta nyanser som samverkar :-/.
Nu kan ju iof. 'ockra' ha ett varierat utseende, men det bör ju rimligen röra sig om någon variant på mörkt 'gul-brun-beige', så kanske en glasmosaik i beige-bruna toner kan vara snyggt som mindre accenter.

Hoppas att detta kan vara någon hjälp på traven i sökandet efter din drömkombination :).

MVH//Christina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.