Hej, jag tänkte spruta en del roundup på olika ställen och vet att utomlands är det vanligt att man blandar i medel för att se var man har sprutat, ex Blue-gem Dye. Jag hittar inget liknande i Sverige, vet ni om det finns eller finns det något annat smart att blanda i för att se var man har sprutat giftet?
/en novis på giftbesprutning
 
Roundup har ju ett läge på sprayen där det blir skum så att du ser vad som är sprutat. Varar inte så länge men jag tycker att det räcker.
 
Aha, måste vara den nyaste varianten för konsumenter gissar jag, den jag har är gammal och följde med fastigheten, har både en dunk och sedan i pulver form som man ska spä ut själv, men tyvärr bildas inget skum. Låter annars smart
 
tommib
Det är väl bara hälla i färg själv. Metylenblått färgar bra.
 
Absolut, och det är ju det man gör utomlands. jag ville veta vad man kan hälla i för något, funderade i termer om karamellfärg, är inte så inne på området. Googlar jag Metylenblått verkar det inte vara något man köper på lokala butiken direkt.. :) Så gärna tips på något som är lätt att få tag på!
 
tommib
Kaliumpermanganat verkar man kunna köpa på VVS-butiker. Frågan är väl hur det påverkar roundup? Man ska nog inte blanda kemikalier bara sådär....

Har du frågat tillverkaren?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.