Pga vattenläcka står jag och sambon inför att helrenovera badrummet sisådär ett år innan vi tänkt att börja planera den, så vi är dels löjligt panka och dels pressade att fatta beslut irriterande fort. Så nu försöker vi hitta våtrumstapet/våtrumsmatta som inte är gråa. Vi gillar färger och stora mönster, men jag hittar bara saker i grått. Snälla säg att det bara är jag som är dålig på att leta och att det faktiskt existerar våtrumslösningar som inte får en att dö av trisstress?
 
5 5grodor skrev:
Pga vattenläcka står jag och sambon inför att helrenovera badrummet sisådär ett år innan vi tänkt att börja planera den, så vi är dels löjligt panka och dels pressade att fatta beslut irriterande fort. Så nu försöker vi hitta våtrumstapet/våtrumsmatta som inte är gråa. Vi gillar färger och stora mönster, men jag hittar bara saker i grått. Snälla säg att det bara är jag som är dålig på att leta och att det faktiskt existerar våtrumslösningar som inte får en att dö av trisstress?
Kan bara lugna dig med att det finns gott om sådana. Jag har själv köpt flerfärgade med blommönster för någon månad sedan. Det fanns många andra också.
Mvh en annan som gillar färg och mönster.
 
BirgitS
  • Gilla
5grodor
  • Laddar…
A AG A skrev:
Kan bara lugna dig med att det finns gott om sådana. Jag har själv köpt flerfärgade med blommönster för någon månad sedan. Det fanns många andra också.
Mvh en annan som gillar färg och mönster.
Har du något tips om tillverkare? Hittat att forbo har fina färgstarka golv, men vet inte om vi har någon återförsäljare i närheten av just den typen och vill kunna känna hur strukturen känns (de verkade lite skrovliga? Idk). Men väggar är det svårare med. Kan ju ha matta på väggarna så klart, men det känns så väldigt otympligt om de är väldigt grova liksom
 
P Pangsjis skrev:
Vi funderade länge på Tarkett Aquarelle när vi renoverade våra badrum för några år sedan. Många mönster är lite mesiga, men det fanns några med lite "lagom " mönster på
[länk]
t ex
[länk]
(vald lösning blev till slut olika varianter av Fibo Trespo väggskiva)


Tycker tyvärr att tarkett har ett väldigt tråkigt utbud, mycket är fint men hör inte hemma hos oss. Har sneglat på fibos plattor! De känns som ett vettigt mellanting mellan våtrumsmatta och kakel. Satte ni dem själva eller valde ni hantverkare? Vårt badrum är väldigt udda utformat, med snedtak och märkliga vrår, så inga lösningar blir enkla haha
 
5 5grodor skrev:
Tycker tyvärr att tarkett har ett väldigt tråkigt utbud, mycket är fint men hör inte hemma hos oss. Har sneglat på fibos plattor! De känns som ett vettigt mellanting mellan våtrumsmatta och kakel. Satte ni dem själva eller valde ni hantverkare? Vårt badrum är väldigt udda utformat, med snedtak och märkliga vrår, så inga lösningar blir enkla haha
Vi satte upp dem själva, på 12 mm plywood så vi slapp anpassning till reglarna som sitter med cc 400.
Monteringen krävde noggrannhet med laserpass och måttband. Det var också lite risk för kletiga händer och kläder pga fogmassan som skulle in i skarvarna. Jag skulle tro att snedtak bjuder på "utmaningar", om det ens är möjligt med Fibo. Kolla med Fibos svenska säljare som är hjälpsamma. Ett visst rött varuhus har ett begränsat sortiment, så vi köpte från annat B-varuhus. Spontant låter det som att matta är enklare att drapera på sneda ytor och vrår.
Modernt badrum med dusch, toalett, hyllor, svart duschdraperi och handdukar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modernt badrum, grå nyanser, svart hyllor, vita skåp, plattor på golvet, spegel, belysning, inredningsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
5grodor
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.