Jag har möjligen ett problem i vardande i ombyggnationen av stugan. Naturligtvis borde jag ha förstått att vitt och vitt inte är samma sak, men nu är jag där jag är och skulle behöva råd. Dessa är de färgkoder som jag känner till:

NCS 0500-N:
Takpanelen samt de väggar där jag har väggpanel

NCS S0502-Y:
Golvsockel, dörrfoder, skugglister, ytterdörrar samt strömbrytare mm.

NCS S-0603-G80Y:
Är ungefär färgen på stommar och skåpluckorna på IKEA-köket jag köpt.

Fönster från DRUTEX är vita men utan någon färgkod.

Eftersom jag har ett enfärgat golv så tror jag inte att golvsockeln är ett problem, men jag är orolig för hur köket och taklisten kommer att uppfattas (som jag förstått så upplevs S0502-Y som gulnat mot 0500-N).
 
D Dissonans skrev:
Jag har möjligen ett problem i vardande i ombyggnationen av stugan. Naturligtvis borde jag ha förstått att vitt och vitt inte är samma sak, men nu är jag där jag är och skulle behöva råd. Dessa är de färgkoder som jag känner till:

NCS 0500-N:
Takpanelen samt de väggar där jag har väggpanel

NCS S0502-Y:
Golvsockel, dörrfoder, skugglister, ytterdörrar samt strömbrytare mm.

NCS S-0603-G80Y:
Är ungefär färgen på stommar och skåpluckorna på IKEA-köket jag köpt.

Fönster från DRUTEX är vita men utan någon färgkod.

Eftersom jag har ett enfärgat golv så tror jag inte att golvsockeln är ett problem, men jag är orolig för hur köket och taklisten kommer att uppfattas (som jag förstått så upplevs S0502-Y som gulnat mot 0500-N).
Golvlister går att få tag på i 5000-N på Beijer, osäker på om de har taklister i det dock.
Jag föredrar själv att ha taklist i samma kod som taket just för att listen inte ska se gul ut
Om du vill ha exakt färgkod på köket så kan du få det av Ikea. Ta med en bit list dit och jåll upp :rofl:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.