Huset ska vara antikvitt eller ljus grått med mörkare grå på vindskivor och knutar. Senare i framtiden har vi tänkt markiser åt det mörkare röda hållet.
Vad ska manha för färg på dörr? Vita, röda eller gråa?
På framsidan är det 1 ytterdörr, 1 garageport och en groventredörr lutar lite åt det röda hållet blir det för makerande? Hur har ni andra valt? Vad har ni fått betala extra för att få dörrarna i kulör?
 
Självklart beror det på smak och tycke, men vi kommer också att måla vårat hus i en ljust varmgrå nyans och mörkare grå knutar och vindskivor samt fönsterfoder. Vi har valt en varmröd dörr. Jag tror att det blir jättefint.

Den dörren vi beställde (kommer vecka 49....) fanns inte i exakt den nyans vi har valt så det blev ett tillägg på ca 1500 kr. Det kan det vara värt om man vill ha en speciell nyans.

//Petra
 
Vad är det för nummer och fabikör på färgen? Vilka bygger ni med? Ska ni ha fler dörrar röda eller hur gör ni med garaget, groventren?
 
Vi har beställt en dörr via Bygglagret med färgkod NCS S 4050-Y80R tror att det är en dooria-dörr.

Om du vill se färgen i verkligheten så har Swedoor den röda nyansen på sina dörrar. Jag hittade ingen modell som jag ville ha där, men jag gillade deras röda färg.

Vi bygger inget nytt hus utan ska panela om vårat gamla som nu har plåtfasad.

Nej vi kommer endast att ha ytterdörren i rött. Den är på ena sidan av huset, groventrén ligger på andra sidan och den är vit. Garage har vi inget.

 
Jag hade valt röd :p.Har själv en röd dörr från Swedoor som vi dessutom får mkt beröm för..så den kan jag rekommendera i alla fall ;). Vi har inte röda markiser själva.
Men jag vet ett vitt hus som har röda markiser och röd dörr och rött runt alla fönster.Visst var det lite rött först ::). Men nu tycker jag det är jätte snyggt när man kör förbi.

Lycka till!
 
Tänk på hur dörren ser ut inne också. det är nog många som köpt röda dörrar och inte tänkt på hur det ser ut i hallen. det går att få dörrar i kulör på utsidan och vita på insidan.
 
Är det ingen som ha foto på sin framsida?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.