ska ha s-0500-N på väggarna. det kostar lite extra att få innedörrarna i den kulören istället för standard som är s-0502-Y ...

värd att lägga pengar på det? blir konstrasten mellan de två färgerna konstig annars...?
 
0500-N är en kall vitfärg, och 0502-Y blir lite värmare jämförelsevis. Tänk minimjölk och rödmjölk...Så om du ska ha råvitt på väggarna, välj även det till dörren
 
Jag tycker inte du ska blanda. Det är nog ok om du har vitt tak och 0502-Y på väggarna, det har jag i köket och tycker det blev bra. Sedan har jag tyvärr en del foder och list som är standardlackade i 0502-Y runt fönster och dörrar i 0500 och det ser inget vidare ut. Jag får väl måla ihop det någon gång.
Personligen tycker jag du borde välja 0502-Y på väggarna istället för att specialbeställa dörrarna, men i vilket fall som helst så ska du inte blanda, det är riktigt störande, i synnerhet om man vet om det...
 
De flesta verkar vilja ha lite gult brutet i det vita. Personligen tycker jag mest om den rena vita, färgtonen i rummet varierar jag helst med övrig färgsättning.
-Har du något S-0500-N intill S-0502-Y så ser den sistnämnda inget annat än riktigt härligt - inrökt och nikotingul ut.

Tänk dock på att nästan allt färdiglackat "vitt" är just S-0502-Y. Om det inte finns något rent vitt intill så ser det vitt ut och varmare iom brytningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.