HEJ
Vill ha lite smakråd av er ;)
Vi ska nu välja bänkskiva till köket.
Luckorna blir målade i gräddvit, lite gammaldags stil
vi ska även ha en skänk (kallas det så ?)
med under skåp & vitrin överdel, i samma serie som luckorna.
Vi kommer att ha bänskiva i skänken också ds.
Bänskivan blir i laminat ::)
antingen blir det en ek färgad eller marmor i grått.
Blir den gråa ful i skänken ??? annars tycker jag nog att den är snyggast vid köksskåpen.
men den ek färgade passar nog bättre i skänken ?
man bör nog välja samma skiva till bägge för att få enhetligt ?
ps. golvet är av ek.
mvh Ann
 
Har byggt 2 st kök. EK 40 mm i båda. Blir väldigt snyggt. Värt att lägga lite extra pengar på.
Har ni en köksö?
/ Lasse
 
markus skrev:
Bänskivan blir i laminat  ::)
Hej Ann!

Jag tycker absolut att ni ska ta den grå, den blir definitivt snyggare till kökskåpen.
De träimiterade laminatmönster jag sett tycker jag inte har varit några skönheter, tycker trä gör sig bäst som äkta vara.
Den noggranne kan väl invända att det gör även sten, men-men..... ibland måste man kompromissa ;)
Valde själv en grå-vit "granit"laminat till gräddvita luckor och jag är  :-*nöjd.
Om du är tveksam till den grå till skänken så kanske du skulle kunna ta äkta trä där, skivan blir ju inte så stor och därmed inte så ruggigt dyr och dessutom blir den ju aldrig utsatt för vatten på den platsen vilket gör att man kanske kan satsa nån krona extra på just den biten i vetskap att den håller sig snygg samt att du kanske kan se skänken lite som en fristående möbel och därmed inte känna dig tvungen att ha samma yta på båda ställen, däremot skulle jag inte blanda två laminatmönster, men arbetsytor i laminat och skänkskiva i äkta trä tycker jag blir mycket bra.
Ser du det på det sättet så kanske du även blir lite friare i val av träslag, även om du har ek på golvet.

//Christina.

PS: Till vår köksö valde jag en skiva i oljad björk ;)/DS.
 
HEJ IGEN :)
jaha, då fick man lite olika bud.
vi har bestämt oss för en ek laminat iaf ;D
christina, om vi hade valt en fusk granit så skulle vi valt en MÖRK grå nyans, eftersom vi tror att det skulle se knäppt ut med en ljus vit & grå ?? men smaken e som baken ;) tilläggas bör att det är svårt när man sitter med masssor med små prov bitar i 100 talet färger 8)
samt att man inte har fått köket ännu.
ps. vi måste bestämma oss idag ds
mvh ann
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.