Hej

Som ni ser på bilderna har vårt plåttak flagnat på ena sidan.

Jag antar att det har med vindriktning eller hur solen ligger på att göra eftersom det uteslutande är ena sidan av taket, men det skapar en del frågor hos mig som ni gärna får hjälpa mig med:

1. Varför lossnar färgen på detta sättet (alltså bara ena sidan)?

2. Hur bör jag gå till väga för att fixa problemet? Räcker det att åtgärda endast ena sidan eftersom den andra är bra?

3. Vad tror ni det kostar att åtgärda mellan tummen och pekfingret?

Tack!
 
  • Plåttak med flagnande rödfärg på ena sidan, sedd från ovan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett rödfärgat plåttak med omfattande flagning och avskalad färg som exponerar underliggande metall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Plåttak med flagnad färg uppvisar skadad och avskalad yta på flera plåtar, vilket indikerar väderrelaterat slitage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Plåttak med flagnande och lossnande röd färg på ena sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Allaanvnamnupptagna Allaanvnamnupptagna skrev:
Hej

Som ni ser på bilderna har vårt plåttak flagnat på ena sidan.

Jag antar att det har med vindriktning eller hur solen ligger på att göra eftersom det uteslutande är ena sidan av taket, men det skapar en del frågor hos mig som ni gärna får hjälpa mig med:

1. Varför lossnar färgen på detta sättet (alltså bara ena sidan)?

2. Hur bör jag gå till väga för att fixa problemet? Räcker det att åtgärda endast ena sidan eftersom den andra är bra?

3. Vad tror ni det kostar att åtgärda mellan tummen och pekfingret?

Tack!
Det där är ju inte färg utan en plastfilmsbeläggning. Av dålig kvalitet tydligen. Allt löst måste bort (ser ut som att du borde dra av allt på den sidan). Sedan kan det målas med plåtfärg. Inte ett jättestort eller dyrt jobb. Men arbetsställningar kommer krävas och det kan bli dyrt att hyra. Bara att ta in några offerter så ser du vart landet ligger.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.