Jag behöver byta packning i denna kran som sitter i en duschkabin av okänt fabrikat. Kan någon se vad det är för fabrikat? Jag hade en rörmokare hemma men han visste inte och skulle återkomma men varken hörde av sig eller svarar på mobilen.
 
  • Duschknoppar och slangenhet på en vit kakelvägg, vatteninstallation, badrum, användning och vardagligt objekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • VVS-installation, flexibel slang, mässingskopplingar, blå bakgrund, närbild, del av rörsystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har inte svaret på frågan, men det ser ut som om vattnet redan är färdigblandat när det regleras av kranen. Då är chansen stor att det är någon vanlig ventilkägla. Stäng av vattnet, lossa locket på vredet, lossa skruven och tag bort vredet. Därefter kan du högst troligt skruva ur insatsen, så ser du vilken typ av kägla det är.
Vanliga typer finns hos Clas O, Biltema m.fl.
 
Redigerat:
Ja du har helt rätt det är inte blandaren utan avstängningen. Men rörmokaren gjorde som du sa och menade att det inte var standard och kände igen inte vredet.
Så jag tror inte det är så lätt ?
 
S Stugrenoverare skrev:
Ja du har helt rätt det är inte blandaren utan avstängningen. Men rörmokaren gjorde som du sa och menade att det inte var standard och kände igen inte vredet.
Så jag tror inte det är så lätt ?
Men öppnade han, så att han såg själva ventilkäglan ? Själva vredet kan ju vara vilken specialdesignad variant som helst.
Med lite tur kan det ju också finnas någon märkning, som blir synlig när plastratten avlägsnats.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.