HEJ!
Jag vill ha en upphöjd diskmaskin (bättre ergonomi) trots att jag vill ha ett ikeakök! Har någon förslag på hur man får till detta?
Alla förslag mottages tacksamt ...
fiddeli
 
Hur högt upp ska Du ha den?

Mvh Putte
 
Vår är upphöjd 35 cm. Stomme till överskåp k/f höjd 35cm. Köp en utdragslåda (storlåda) samt en lucka 60/35. Bygg om stommen till korrekt höjd beroende på sockelhöjd på DM. Eventuell förstärkning kan behövas. Har själv inte gjort det på vår och det funkar. Frisidor på båda sidorna och en bänkskiva ovanpå. Stommen är kanon för det får plats med slangar bakom den till avlopp och inkommande vatten. Höjden blir helt perfekt kan jag säga. Har gjort denna lösning ett flertal gånger och nu äntligen till mig själv. Vill du se bilder?
 
stark1 skrev:
Vår är upphöjd 35 cm.  Stomme till överskåp k/f höjd 35cm. Köp en utdragslåda (storlåda) samt en lucka 60/35. Bygg om stommen till korrekt höjd beroende på sockelhöjd på DM. Eventuell förstärkning kan behövas. Har själv inte gjort det på vår och det funkar. Frisidor på båda sidorna och en bänkskiva ovanpå. Stommen är kanon för det får plats med slangar bakom den till avlopp och inkommande vatten. Höjden blir helt perfekt kan jag säga. Har gjort denna lösning ett flertal gånger och nu äntligen till mig själv. Vill du se bilder?
ja tack
:)
 
ok här kommer ett par bilder
 
  • dm_02.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ok en till
 
  • dm_01.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser ju superbra ut! Tackar som ödmjukast! Vid närmare eftertanke förstår jag inte hur du fäst täckskivan upptill? Finns det möjlighet till detta i diskmaskinen?
/fiddeli
 
byggvinklar så blev det stadigt. Diskmaskinen skall ju gå att ta loss ganska enkelt.
 
stark1 skrev:
Vår är upphöjd 35 cm.  Stomme till överskåp k/f höjd 35cm. Köp en utdragslåda (storlåda) samt en lucka 60/35. Bygg om stommen till korrekt höjd beroende på sockelhöjd på DM.
Vad är korrekt höjd?????
 
"beroende på sockelhöjd på DM" kanske?

Är väl bara att tjacka grejjerna och mäta/bygga när man har allt på plats så blir det inte fel.
 
exakt. justerbara fötter finns ju på DM men sockelhöjden blir ju ca 15-16 cm. men tänk på att det måste finnas utrymme mellan lådfront & DM-luckan för att kunna öppna densamma. Mycket mätande blir det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.