Tjenare
Skulle behöva ha tag på en planhyvel till mitt snickeri, nån som vet var man kan få tag på det? Har kollat på Blocket å Facebook men lyckas inte hitta nåt
Hade tänkt mig en äldre, typ Jonsered eller Waco, bredden ska va 600mm eller mer. Det behöver inte sitta nån motor på, har motorer på lager
Nån som vet nåt?
TR
 
Hej!

Kolla med Thomas om han har kvar denna.

Felder planhyvel D751, begagnad, årsmodell 2001, i fint skick, till salu i Malmö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Sen kan du uppgradera den med en ny kutter. Då har du en kanonmasin!

Webbplats med erbjudande på Byrd Shelix huvud för Felder D-51, D751 20" planer, visande pris och Byrd Tool-logotyp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dag
 
Redigerat:
Ja det va ett väldigt rejält pris, hyveln får kosta max 6000
 
Det är därför jag tänker mig äldre hyvlar eller hyvlar där motorn saknas eller är defekt. Då är det ju en stor chans att de blir billigare
 
Ok. Då förstår jag.
10kr per mm!
Planhyvlar i denna storleken brukar dyka upp med jämna mellanrum men oftast inte när man behöver dom.
Ring och fråga olika maskinhandlare. Dom kanska har någon sådan koloss som står någonstans. Jag tror det är för lite pengar för dom att försöka sälja en sådan.

Dag
 
Nja med tanke på att jag har köpt en stor överfräs på nästan 1000kg för 2000kr å en Jonsered vertikalfräs för 600kr så tycker jag att 6000kr är i övre gränsen för vad man kan anse som rimligt för en gammal planhyvel
Vad för maskinhandlare skulle det va? Har du några exempel?
 
D Djävulssnickarn skrev:
Nja med tanke på att jag har köpt en stor överfräs på nästan 1000kg för 2000kr å en Jonsered vertikalfräs för 600kr så tycker jag att 6000kr är i övre gränsen för vad man kan anse som rimligt för en gammal planhyvel
Vad för maskinhandlare skulle det va? Har du några exempel?
Inte direkt men troligtvis så finns det nog en och annan maskin som står i någon lada därför maskinhandlarna inte tycker det är värt priset att flytta dessa. Det är bara att börja ringa runt. Till slut får du säkert napp!

Dag
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Men vilka maskinhandlare tänker du på?
Vilka finns det?
 
D Djävulssnickarn skrev:
Men vilka maskinhandlare tänker du på?
Vilka finns det?
Det beror ju lite på var du bor.
Thomas har handlat med maskiner länge och är verksam i Skåne.
Björklunds säljer många begagnade maskiner.
Kolla gula sidorna där du bor.
Dag
 
Nu har det löst sig, hittat en gammal Waco. Den kommer lite som en byggsats och fundamentet är gjort i trä. Fanns ingen motor men jag tänkte driva den med min 5.5kw Asea från 1940
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.