Någon som vet om jag kan få tag på liknande foder till ett nytt fönster?

Gillar dessa små och diskreta foder som sitter genomgående i huset, har bytt ett fönster nyligen och vill ha tag på likadana.
Sett framifrån är fodret 2,3cm brett, 1cm djup. 3x3mm spår ufrästa på vardera sida.
Kan jag fräsa själv? Hyvla spår?
 
  • Vit fönsterfoder med 3x3mm ufräst spår, 2,3cm brett vid en mörkgrå vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av litet och diskret fönsterfoder i ett hus, med utsikt mot en trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du inte hittar något att köpa så kan du lämna in en bra planka till ett snickeri. Jag har gjort så - blir ganska dyrt om man bara har en, men om du passar på att göra flera blir det säkert billigare. Sen får man ju måla förstås. Det ser inte ut som du kan använda ett prefabricerat salningsbildande foder, dom är som lite rundare i formen så det kommer inte se lika ut. Om du kan nöja dig med att det bara ser ok ut och utan fräsning kan du köpa färdiga sådana i MDF och kapa djupet till det du önskar. Ser ut som du har en smyglist också för att salningen eg är lite för smal, du kan passa på att gå upp i tjocklek så att salningen täcker hela glipan mot fönstret.
 
M Matkap skrev:
Sett framifrån är fodret 2,3cm brett, 1cm djup. 3x3mm spår ufrästa på vardera sida.Kan jag fräsa själv?
Klart du kan, om du har tillgång till en fräs. Sen måste du ju skaffa 23*10 "utgångsmaterial" och det går ju lätt att klyva själv om du har tillgång till en bordssåg eller hittar rätt dimension att köpa.

Fräsarbetet borde rimligen var bland de enklare fräsjobben.
 
...om man har en fräs...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.