Det verkar näst intill omöjligt att hitta ESSVE Akrylfog Flex 25%
https://www.essve.com/sv/produkter/...ryl-flex-25---hogelastisk-universal-malarfog/

Finns inte i någon butik i Göteborgsområdet, inte heller i någon nätbutik. Och alla som har produkten i webbutik saknar den i lager?

Vart hittar ni denna akrylfog?
Har läst mig till att det är den enda som inte spricker. Har haft problem med alla akrylfogar jag testat tidigare.
 
Kör något annat än akryl. Alla MS-polymer fogar är i princip bättre än akryl och går att måla över.
 
MrJay
Ring till Essve och fråga, kan vara så att de slutat tillverka den eller ersatt med annan produkt.
 
F falkn skrev:
Kör något annat än akryl. Alla MS-polymer fogar är i princip bättre än akryl och går att måla över.
Dom är så svårarbetade och kladdiga tycker jag. Men jag vet om att dom fungerar för det ändamålet.

MrJay MrJay skrev:
Ring till Essve och fråga, kan vara så att de slutat tillverka den eller ersatt med annan produkt.
Fick svar från dom att den finns i lager hos dom och att man får kontakta en återförsäljare som får ta hem den.
Men jag behöver detta snabbt, och det känns helt orimligt att ingen har det i lager.
 
MrJay
J jockebq skrev:
Fick svar från dom att den finns i lager hos dom och att man får kontakta en återförsäljare som får ta hem den.
Men jag behöver detta snabbt, och det känns helt orimligt att ingen har det i lager.
Tyvärr, relativt vanligt så fort man skall ha något ”extra”, samma sak med Relekta så fort man skall ha något annat än just Tec7
 
MrJay
J jockebq skrev:
Vad tror ni om denna som alternativ till ESSVE Flex 25%?
[länk]
Skaffa Byggfog Sealflex 522 och du är klar.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.