Är det ovanligt få hus till salu just nu? Jag har följt hus i den undre halvan prismässigt av marknaden i Uppsala sedan i somras och nu efter årskiftet har det varit väldigt få objekt ute.
 
Det är årstiden, det kommer fler hus på marknaden till våren.
 
harry73
Säsongsväxlingarna på husmarknaden behövs, så att tidningarna med jämna mellanrum kan komma med nyhetsinslag om huspriser som stiger/står stilla/går ner.
Collage av hus i olika miljöer representerande artiklar om husprisers förändringar.
 
Är rubrikerna från samma vecka?
 
harry73
Samma år tror jag
 
D Drosen skrev:
Det är årstiden, det kommer fler hus på marknaden till våren.
Jo, precis som förutspåddes blev det fler objekt till salu från och med april. Dock tycker jag ändå att det känns som få hus är ute på marknaden. Om man gissar att folk bor i genomsnitt 20 år i sitt hus borde vart 20:e hus komma ut på marknaden varje år.

Annars verkar min typ av objekt "hus i undre halvan av prisspannet i Uppsala" vara lättsålda. Det är sällan det blir någon vild budgivning, men i princip allt säljs, förutom några få objekt som verkar vara prissatta efter toppen år 2017.

Vissa objekt försvinner också före visning och en titt 2 månader senare i Booli visar att huset såldes i samband med att visningen ställdes in.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.