God afton!

Tidigare ikväll började jag riva tapet på en innervägg i min lägenhet som är byggd år 1944. Nu är jag sugen på att jobba mig ner till murbruket i väggen, det är bara diverse olika lager som står mellan mig och tegelväggen. Går det att få det snyggt? Är det värt jobbet eller kommer jag få sätta ny puts? Nån som har nån bild?

Tiden det tar skrämmer mig inte, men vill inte göra jobbet i onödan!

Tack,
Sandra

Renoveringsarbete inomhus, stege, skyddsplast på golvet, skuggor på vägg, kylskåpskant synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är väl lite som att ta fram undergolv i gran... En del tycker det är snyggt men det var aldrig tänkt att synas... så det är troligt att det är murat med tanke på funktion.

Ta fram en liten del och kolla hur det ser ut?

/ATE
 
A ArneTW skrev:
Det är väl lite som att ta fram undergolv i gran... En del tycker det är snyggt men det var aldrig tänkt att synas... så det är troligt att det är murat med tanke på funktion.

Ta fram en liten del och kolla hur det ser ut?

/ATE
Ta fram undergolvet är nästa projekt 😆

Lite bökigt att ta fram bara en bit då det bland annat sitter gipsskivor på väggen, men tack för tipset!
 
Vet du ens att det är tegel i väggen? Brukar ofta va annat typ slaggsten. Sen om det är snyggt väljer jag att inte ha nån åsikt om men betänk sen när du ska sälja den, det kan ju bli en utmaning då tegelväggar är ganska passe numera.
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Vet du ens att det är tegel i väggen? Brukar ofta va annat typ slaggsten. Sen om det är snyggt väljer jag att inte ha nån åsikt om men betänk sen när du ska sälja den, det kan ju bli en utmaning då tegelväggar är ganska passe numera.
Vad för typ av slaggsten skulle det kunna vara?
Borrar jag i väggen kommer röda rester fram.
Jag har inga planer på att sälja lägenheten i närtid. 😊
 
Ja, kommer det rött är det nog ganska troligt tegel.
 
  • Gilla
saandy och 1 till
  • Laddar…
Det här kommer inte bli bra? Inte snyggt murat?
Skadad vägg med flagande färg och synliga lager under. Mögel eller missfärgning syns. Delvis avskalad tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad är det här för murförband? Ytan är ca 50 cm hög

Skadad vägg med avlagringar och flagnad målarfärg, visar underliggande material och struktur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.