Hej!

Har ett otroligt fult tak med någon typ av gipsplatta och undrar - vad kan man göra åt det för att få ett slätt tak?

Jag har kollat runt en del men hittar ingen metod som verkar ”fungera” och ge ett bra resultat.
Är egentligen öppen för många olika alternativ - tom. träpanel är finare än detta men helst av allt vill jag få ett vanligt slätt tak. Vad jag kan läsa mig till verkar det inte fungera superbra att spackla taket även vid användning av diverse vävar eller liknande.

Tack på förhand!
 
  • Vit takyta med synlig skarv och en taklampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit spacklad innertak med synliga skarvar och en inbyggd spotlightsarmatur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den där typen av gipsskivor är inte tänkta att spacklas. Ska man ha ett slätt tak får man ta vanliga gipsskivor som man kan spackla.
Du skulle kunna skruva upp nya skivor på dom befintliga och sen ta in en målare som spacklar och målar.
 
maah maah skrev:
Den där typen av gipsskivor är inte tänkta att spacklas. Ska man ha ett slätt tak får man ta vanliga gipsskivor som man kan spackla.
Du skulle kunna skruva upp nya skivor på dom befintliga och sen ta in en målare som spacklar och målar.
Tack för tips! Vad är ”vanliga” gipsskivor?
 
Rickard.
I Isabelleros skrev:
Tack för tips! Vad är ”vanliga” gipsskivor?
För att få helt släta tak måste man använda gipsskivor med spackeldiken på alla sidorna. Du kan googla Norgips plan för exempel.
 
  • Gilla
Isabelleros
  • Laddar…
K
I Isabelleros skrev:
Tack för tips! Vad är ”vanliga” gipsskivor?
Åk till närmaste bygghandel och kika. Då kommer du hitta gips lämpligt för ditt tak
 
I Isabelleros skrev:
Hej!

Har ett otroligt fult tak med någon typ av gipsplatta och undrar - vad kan man göra åt det för att få ett slätt tak?

Jag har kollat runt en del men hittar ingen metod som verkar ”fungera” och ge ett bra resultat.
Är egentligen öppen för många olika alternativ - tom. träpanel är finare än detta men helst av allt vill jag få ett vanligt slätt tak. Vad jag kan läsa mig till verkar det inte fungera superbra att spackla taket även vid användning av diverse vävar eller liknande.

Tack på förhand!
Har själv just provat ett trätak som jag köpte på Optimera, Det heter "Premiuceiling". Resultatet blev ett helt slätt tak, utan att jag behövde spackla.Otroligt nöjd!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.