Hej!
Köpte för några år sedan en självhäftande ”front” som klistrades på en vanlig IKEA Lappviken lucka tillhörande ett Bestå skåp för att ge skåpet nytt utseende. Har nu byggt om skåpet och vill återanvända luckan, men utan frontdekoren. Dekoren sitter dock som berget, får ej bort det. Någon som sitter inne på ett bra tips att få bort det? Själva fronten är som en tunn skiva som är påklistrad på själva luckan med någon slags dubbelhäftande tejp som följde med fronten..
 
Lim lossnar ofta av värme. Testa med värmepistol och se om det släpper.
 
V vanpire skrev:
Lim lossnar ofta av värme. Testa med värmepistol och se om det släpper.
äger dessvärre ingen värmepistol
 
M mrsmrs skrev:
äger dessvärre ingen värmepistol
Frugans hörfön kan fungera också, dock mer tidskrävande ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Staffan.O och 1 till
  • Laddar…
F Freee123 skrev:
Frugans hörfön kan fungera också, dock mer tidskrävande ;)
Frugans? Det är jag som är frugan i detta fall! har tyvärr dock redan testat det, gav ingen som helst effekt (och då är min hårfön väldigt kraftfull)
 
Värmepistol är ca 200kr på jula / biltema. Har tagit bort en hel huv med decorplast från en xc90. Tidsödande men det gick, nån cm i taget. Värma så man bränner sig på plasten och dra nån cm.
 
  • Gilla
vanpire
  • Laddar…
K Karl-E skrev:
Värmepistol är ca 200kr på jula / biltema. Har tagit bort en hel huv med decorplast från en xc90. Tidsödande men det gick, nån cm i taget. Värma så man bränner sig på plasten och dra nån cm.
Hmm, samma pris som ny lucka.. ;)
 
M mrsmrs skrev:
Hmm, samma pris som ny lucka.. ;)
..men sen har du en värmepistol som alla villahushåll behöver.:geek:
Själv använde jag min senast igår för att torka upp ett fönster som jag håller på att renovera och bågens underdel var så fuktig att jag inte kunde grundolja den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.