Har en vanlig trätrapp som vi la microcement på trappstegen på. Ser jättefint ut men det är jobbigt att städa och jag har tröttnat på hur det ser ut. Hur får jag bort microcementen? Är det bara slipa som gäller? Det orkar jag inte kan jag säga redan nu 😂

Eller kan man ha på något medel för att lösa upp microcementen?
 
  • Gilla
Sthlm_
  • Laddar…
Slägga och stämjärn. Slipa med vinkelslip och navrondell med försänkt centrum. Använd tät och åtsittande andningsmask, för dammet letar sig in precis överallt.
 
ricebridge ricebridge skrev:
Slägga och stämjärn. Slipa med vinkelslip och navrondell med försänkt centrum. Använd tät och åtsittande andningsmask, för dammet letar sig in precis överallt.
Nej det lät alldeles för omständligt. Är dessutom jätteöppen planlösning så det kommer innebära damm överallt 🤪

Men då är det inget alternativ, då återstår att antingen lägga nya steg ovanpå, frågan är om det ens går. Eller riva trappan och sätta in en ny. Jag vill helst köpa en ny trappa men det kostar ju en del.
 
Det går alldeles utmärkt att lägga nya steg ovanpå. Finns s k sättsteg färdiga att köpa som blir jättesnyggt. Eller så kan du köra budgetvarianten som jag gjorde och limma fast bitar av laminatgolv oå stegen samt sätta en hörnlist av metall över kanten (trappnosen).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.