Jag var på husvisning för några veckor sedan och ägaren för det huset hade satt på en EXTRARUTA på befintliga 2-glasfönster och på så sätt fått 3-glas vilket följaktligen resulterat i minskad kostnad för uppvärmning. Fiffigt va? Det bör väl inte alls vara lika dyrt som att byta från 2-glas till 3-glas? Då undrar jag om det är någon här som vet var eller hur man kan få tag i sådana extrarutor. Det var liksom en glasruta med list som man fäste på befinlig ram, tror jag.
 
Ofta sätter man dit en extraruta som bullerdämpande åtgärd för folk som bor vid trafikleder etc.
 
Hej! sök på : www.raadvad.dk
Dom har allt man ska veta om renovering samt energibesparingen vid byte / montering av extra rutor i gamla fönster. Mycket nyttig läsning för alla som funderar på att byta ut gamla fönster. Ibland kan vinsten bli minst sagt tvivelaktig d.v.s. ingen energibesparing alls trots höga kostnader..... hoppas du läser det innan jakten efter extrarutor börjar. Jag skulle i alla fall kolla vad jag får för mina pengar och om jag överhuvudtaget sparar energi på den investeringen?
Lycka till,gaia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.