Hejsan!
Ska så småning om gjuta platta till vårt nya hus.I badrummet finns "bara" 1st. golvbrunn (i duschhörna),och vi skulle vilja komplitera upp med en extra för bubbelbad ca. 2 meter bort...

Har nu några frågor:

1:Vad kan det tänkas kosta om man beställer det av rörisen på plats?Ca 2-2,5m rör+1st golvbrunn+ev. 1st. t-rör m.m

2:Finns det nångon annan vettig/billigare/bättre lösning,typ att bara ha ett 75ans-rör upp intill väggen (under bubbelbadet),och sen ansluta badet direkt dit (ev nåt slags vattenlås kanske)??

3:Kostnad om man oxå vill ha varm/kall vatten ingjutet den sträckan,med sk. rör i rör eller vad de nu heter (pex)??
Eller är de bättre/billigare att installera med kromade rör utvändigt sen?

MVH/Bartiz
 
Golvbrunn är ett måste
extra material...tja mellan tumme och pekfinger 1500-2000spänn +580:-/h och räkna med 2h jobb
tips ring till firman som utför jobbet och gör en sidobeställning på extra jobbet ev kom överens om fast pris + du slipper en extra körning för att hämta materialet
 
Pelle Persson skrev:
Golvbrunn är ett måste
extra material...tja mellan tumme och pekfinger 1500-2000spänn +580:-/h och räkna med 2h jobb
tips ring till firman som utför jobbet och gör en sidobeställning på extra jobbet ev kom överens om fast pris + du slipper en extra körning för att hämta materialet
Tack för svaret... Jag har god tid på mig,precis fått en handläggare ang bygglovet..
Frågade min säljare om prisuppg. på extra golvbrunn+vatten..Han gav mig priset 9500:- vilket jag tyckte var på tok för mycket..Jobbar ganska mycke med nyproduktion av bostäder, jag "går ganska mycke på valv", då ser man ju hur "lite" jobb det är med denna extra betällning....

MVH/Baritz
 
byt rörkille, på tok för dyrt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.