Vardagsrum som är mörkt pga läget. Tänkte då göra fönster på långa väggen. Det är mot norr. Huset från 20 talet, men fönstren är nyare.
Bakom väggen är granne på vänster och höger mera natur.
Tips på placering, storlek och utseende
 
  • Ljust vardagsrum med grå soffa, kuddar och möbler, träbord och grön matta. Fönster till vänster och tapetserad vägg till höger med utsikt över natur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du sätter ett "normalstort" fönster kan det tänkas att du behöver en värmekälla (element) under. Jag skulle nog inte "sabba" en hel vägg som är bra när man ska möblera. Om du vill ha mera ljus: kanske ett långsmalt fönster högt upp kunde funka? Om det inte är öppningsbart, så får du maximal glasyta. Tänk också på att ljusinstrålning direkt mot en tv är mycket störande.
 
  • Gilla
Burthen
  • Laddar…
T TorG skrev:
Om du sätter ett "normalstort" fönster kan det tänkas att du behöver en värmekälla (element) under. Jag skulle nog inte "sabba" en hel vägg som är bra när man ska möblera. Om du vill ha mera ljus: kanske ett långsmalt fönster högt upp kunde funka? Om det inte är öppningsbart, så får du maximal glasyta. Tänk också på att ljusinstrålning direkt mot en tv är mycket störande.
Det var bra tips, jag har tänkt på ett långsmalt fönster tidigare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.