Jag får ingen värme i 2 element efter att bytt värmepump. Den nya en Thermia har varvtalsreglering av pumpen. Den gamla var från 1995 och värmen gick ut till alla element. De 2 som inte blir varma ligger längst ut i slingan. Min fråga är om jag kan montera en separat cirkulationspump ute på slingan?

Rulle
 
Du kan väl höra med dom som bytte pumpen först innan man betalar för en pump till som kostar. Dom kanske har ett litet ansvar att fixa så deras v pump kan fixa så det finns värme i hela hela huset.
 
  • Gilla
@ndreas
  • Laddar…
@
R Rullle skrev:
Jag får ingen värme i 2 element efter att bytt värmepump. Den nya en Thermia har varvtalsreglering av pumpen. Den gamla var från 1995 och värmen gick ut till alla element. De 2 som inte blir varma ligger längst ut i slingan. Min fråga är om jag kan montera en separat cirkulationspump ute på slingan?

Rulle
Står pumpen på max? Man brukar också kunna ställa pamparna i olika fasta lägen...
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
@ @ndreas skrev:
Står pumpen på max? Man brukar också kunna ställa pamparna i olika fasta lägen...
Går inte enligt leverantören då varvtalsregleringen styrs av pumpen reglersystem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.