Vilka husproducenter finns som levererar hus av i det exklusivare segmentet?
 
sävsjö,karlsson hus,trivselhus,värsåsvillan,eksjöhus m,m
 
P
alla hus producenter levererar hus som det alltid är något fel på. standarden är aldrig wow... arkitekt och en totalentreprenör behövs om man ska ha något lite mer exklusivt.
ett hus från en hus producent är alltid ett hus från en hus producent om jag säger så....
 
Hus med lite högre designfaktor som vi kikat på:
Ariktekthus.se
NextHouse.se
Modernliving.se
 
S
Tror att Dekorhus har ganska exklusiva hus numera!
 
Och glöm inte de finska husbyggarna: Mammuttihirsi har fantastiska timmerhus som inte behöver se ut som timmerhus... Även Lapplihus har både moderna och traditoinella husmodeller.
 
Kan också rekommendera Alingsås trähus. De bygger enbart arkitektritade villor på totalentreprenad.
 
Marlene Eskilsson skrev:
Vill man ha herrgårdsstuket finns de här [länk]
Åh, det var fina "hus!

När jag vinner flera hundra miljoner och vågar lita på hantverkare igen så kanske, kanske blir det ett av dessa.
 
Precis, det skulle inte förvåna mig om man får lägga upp 10 miljoner+, fast jag vet inte.
 
P
Marlene Eskilsson skrev:
Vill man ha herrgårdsstuket finns de här [länk]
Skulle jag har 10+ miljoner så skulle jag bygga något som ser modernare ut än dessa hus som har fastnat i 1800-talet.

Men smaken är som .....
 
TheStills skrev:
Skulle jag har 10+ miljoner så skulle jag bygga något som ser modernare ut än dessa hus som har fastnat i 1800-talet.

Men smaken är som .....
Kan inte annat än hålla med, men passar helt klart på landet vid en sjö. Men där bor inte jag och vill inte bo där heller. Lite Göran Persson varning men smaken är olika. Föredrar lite modernare och vid kusten med nära till havet.

Sedan undrar jag hur ett hus kan kosta 10 miljoner utan tomt? Vi har ett dyrt hus med mycket extra, men det kostade inte i närheten av 10 m. Min teori är att många tror att husen kostar 10 miljoner att bygga bara för att de sälj dyrt. För 10 miljoner får man ruggit mycket bräder för.... För man har väl inte 4 kök i huset med ekluckor och 8 kakalde badrum med bubbelbad?

Nyligen byggdes ett extremt hus i vår närhet, stort var det, ryktet säger 700 kvm. byggnadskran och extra allt och en tomt på över 7 miljoner. Klart att det var dyrt, men hur många sådana hur byggs?
 
Grannfirman ritar hus som åtminstone ser påkostade ut, http://www.ross.se . Han vet nog vem som kan göra själva byggandet också.
 
P
L. Mäkinen skrev:
Grannfirman ritar hus som åtminstone ser påkostade ut, [länk] . Han vet nog vem som kan göra själva byggandet också.
Now we talking. Men jag förstår inte detta med runda flyglar? men det fanns ett par snygga med mer raka linjer
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.