Jag har tidigare skrivit angående att plåtarna inte såg rätt monterade ut och tänkte nu skriva ner hela historien.

I Våras fick vi besök av montören på företaget som gav mig och min sambo ett väldigt bra intryck därför beställde vi en montering av 15 fönster.

När dagen för monteringen kom så droppar de alla fönstrerna på vår grusuppfart lutandes mot vårt tegelhus vilket gjorde att några fönster fick repor såklart.

I alla fall så var det montören och en kollega från en annan firma som tog ut fönster och karmar och satte sedan in dessa. Det hela gick extremt snabbt och jag och sambon kände att de stressar något otroligt. När hantverkaren skulle lägga isolering, lägger han skum runt karmen med en massa hål i. Detta påpekade vi några gånger för hantverkaren och fick till svar att han fixar det sen.

När de hade monterat fönsterna så åkte de iväg och han skulle beställa plåtar. Han täckte heller inte för luftspalterna med plast, så när det började spöregna fick jag snällt lägga plast själv. Det mest kritiska var att han inte la plast på balkongen. Hade jag inte varit snabb nog hade det börjat regna in i vardagsrummet under.

När plåtarna kom, var det fel på dessa så han skulle beställa om. När nästa omgång kom var dessa felbockade vilket nu gjorde att vi fick vänta många många veckor på plåtarna.

Samtidigt när nu kylan började komma så började vi känna av att det blåser in och detta påpekade jag för hantverkaren och fick då till svar att vi var svaga och krångliga som inte sa till honom innan angående felen jag hade hittat (Vilket vi berättade för honom under monteringsdagen). Fortfarande idiotförklarade han och hans kollega att fönstrena inte alls är otäta när de var här. Då skulle han ta med värmekamera till hösten.

Värmekameran visade att alla utom 2-3 fönster var otäta vilket var rätt pinsamt för honom. Han fick fixa fönsterna och skulle återkomma med värmekamera. VId detta laget var jag och sambon så less på honom att vi bokade en besiktning som då visade en hel del vidare fel och 3 fönster som fortfarande var otäta efter att hantverkarna rivit smygarna och isolerat ännu mer.

Så fort man tar upp något kring ersättning eller kommenterar blir han aggresiv och drar med personangrepp.

Jag tog inte med alla detaljer för det orkar jag inte, men hittills har det tagit 6 månader och fortfarande är det inte klart. Inte ens en ursäkt kunde han ge. Istället försöker han manipulera oss med att säga att vi är de enda som inte är nöjda med hans arbete och att vi är så dumma att vi krånglar. Han har varit så snäll som till och med lånat ut verktyg.

Så fort jag får besiktningsprotokollet kommer jag lägga in några bilder, lägger in en bild på hur isoleringen ser ut under en av plåtarna.
Otillräcklig och luckig isolering med hål synlig under en vit plåt, vilket indikerar slarvigt monteringsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.