Om du tror att du skulle ha nytta av (få idéer, testa etc) ett ritprogram för inredning av badrum så gå in på:
http://www.room328.se/
 
Normalt betyder "web-baserat" att man kör en applikation helt och hållet i en webbläsare, utan att någonting behöver installeras eller ändras på klienten.
Då spelar det heller ingen roll varifrån du jobbar eller vilken dator eller vilket operativsystem du har.
Room328 har tydligen tänjt på definitionen. Det som är web-baserat är att man kan ladda ner applikationen från deras webbsida.
 
andersmc skrev:
Normalt betyder "web-baserat" att man kör en applikation helt och hållet i en webbläsare, utan att någonting behöver installeras eller ändras på klienten.
Då spelar det heller ingen roll varifrån du jobbar eller vilken dator eller vilket operativsystem du har.
Room328 har tydligen tänjt på definitionen. Det som är web-baserat är att man kan ladda ner applikationen från deras webbsida.
Enl. de själva:
"Fråga: Jag kan inte ladda ner programmet, kan ni skicka mig en CD-rom?
Nej tyvärr, RoomDesigner är helt och hållet en webbaserad tjänst. "

Nu var det ett tag sedan jag körde programmet, men jag vill minnas att de bilder man skapar lagras på nätet.
 
För att vara helt säker genomled jag hela registreringsprocessen, för att äntligen kunna köra deras "helt och hållet webbaserade tjänst". Men, där var det stopp, där skulle man ladda ner ett installationsprogram. Och eftersom jag använde en Linux-dator, och programmet var gjort för Windooze, så tog det alltså stopp. Så mycket för "helt och hållet webbaserad".
 
Varning för detta!!!!!
Det går ej att kontakta företaget via mail, det går ej att ta bort sin profil, tjänsten tar lång tid att aktivera, därefter kommer du inte vidare utan att lämna ut adress, telefon, dina ideer mm.

Stryk detta, välj ngt annat!
mvh
Greenbay
 
Man behöver inte uppge riktiga uppgifter, och eftersom det är gratis kan man kanske inte begära någon direkt service. Men jag håller med om att programmet inte är speciellt bra, framför allt eftersom det känns väldigt ofärdigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.