Dessa knep finns för sig själva i diverse trådar om man googlar lite. För mig fungerar de bäst kombinerade med varann. Detta funkar fint på IKEAs rostfria köksluckor, även om smutsen/fingeravtrycken suttit i en evighet. Ej testat på rostfria vitvaror då det oftast är nån form av lackad/borstad yta som inte kräver nåt större underhåll. Kan säkert funka där också; men jag har inte behövt testa än.

1. Börja med t-röd på en tygtrasa. Får bort det mesta och torkar av sig självt.
2. Använd lite diskmedel i en bunke vatten för att få bort eventuella ränder/flammigheter från t-röden. Kör en våt tygtrasa o torka upp med en torr.
3. Avsluta med babyolja på tygtrasa. Polera in en mindre mängd över hela luckan. Luckan blir som ny och oljan gör att nya fingeravtryck inte sätter sig lika lätt (Utan att oljan i sig kladdar ner). Jag använder Barnängens.

För den miljövänlige går det säkert skippa t-röden o gnugga lite extra med diskmedlet ist.

Allt gott/ HSV
 
Redigerat:
Bra tips! När jag hade rostfria vitvaror (första och sista gången) så körde jag MP52 Rostfritt vilket i princip kombinerar de produkterna du listar ovan om man vill ha allt i en flaska:
http://www.herdins.se/sv/kok/mp52-rostfritt__130
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.