Hej!
Håller på och söker etiketter till Eljo Trend serien men har hittills inte hittat något. Har bara hittat till Senso serien. Finns det några? Hittade ett program hos Schneider där man kan göra egna etiketter men jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga. Någon som har erfarenhet av programmet? Hur har ni andra gjort med etiketterna?
 
Tänkte nog använda en vanlig märkapparat (Brother) och transparenta remsor.
 
Ok. Finns det apparater med symboler? Såg i etikettprogrammet att det fanns färdiga symboler för ex.vis middag och städning. Vill helst ha symboler.
Annars får jag väl sätta mig och lära mig progarmmet och försöka hitta ett passande etikettark.
 
Vad är det för typ av märkning du menar? Om du menar märkskyltarna du klämmer bakom fronten så använder du som regel dymo alt. kan du ju bara skriva ut dem och skära i lagom bredd och passa dem i frontluckan. ..
 
Det är Elko WL knappar vi har som ser ut som den nedanför förutom att vi har "pilar" på alla knappar. Där måste man klistra på märkningarna. Det finns en symbolsats som heter LS symbolknappar som säkert funkar till våra knappar. Problemet är bara att den satsen kostar 810kr på Elbutik!

Anledningen till att jag gärna vill ha symboler är att det underlättar för våra barn att då förstå lättare vad de olika knapparna gör.
 
  • Foto4242_1.jpg
Såg att det troligtvis rör sig om knappar med symboler på i satsen. Men 810kr är ändå saftigt. Kan man inte få tag på mindre satser till privat hushåll?
 
Grandma skrev:
Hej!
Håller på och söker etiketter till Eljo Trend serien men har hittills inte hittat något. Har bara hittat till Senso serien. Finns det några? Hittade ett program hos Schneider där man kan göra egna etiketter men jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga. Någon som har erfarenhet av programmet? Hur har ni andra gjort med etiketterna?
Grandma, var på Schniders hemsida hittade du programmet?
Vet att jag såg det för länge sedan men laddade inte ned det då, men vill gärna få tag på det.

/Håkan
 
Programmet finns på Support -> Online Support -> Installation -> Etikettprogram

Finns två program Marker Tool och Flexisoft. Marker Tool vet jag inte riktigt vad det är. Man var tvungen att ha inloggningsuppgifter för att komma åt programmet, så jag testade Flexisoft. Där skulle man visserligen också ange en massa uppgifter men det är bara att hitta på nåt så går det ändå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.