Någon som vet var man får tag i ersättnings- eller begagnade etrenit/minerit nockpannor till en gammal lada?
 
Sök och/eller bevaka "Blocket"! Så hittade jag mina! Annat tips är att åka runt/ringa olika byggåtervinningsföretag.
 
Tack för svaren :)

Kollade båda Promonord och blocket just nu, och det verker vara hopp. Tack pojkar!
 
Jag har precis plockat ner 300 kvadrat eternittak. Nockpannorna är OK. Du kan få dom om du vill. Annars hämtar renova rubbet om ett par veckor. Finns i Hällingsjö 3 mil öster gbg.
 
Stort tack !!

Skall höre med frugan om när vi kan komma, bor själva i Vara-trakten, så det är inte så farligt långt.
Går det bra om vi bara hämter någre av dom, eller måste vi ta allt?

Hör av mig.

MVH Peter
 
Du behöver bara ta dom du vill ha. Det är inte så dyrt som man tror att bli av med eternit, 1460/ton kostar det hos oss. Jag kan skicka en bild så du kan se skicket på plattorna innan du åker.
 
OK. Tack. :):)
Min fru ble dock väldig nervös för hur vi handterar det. Hur har du skyddad dig när du tog ned det?

Jag ringde och pratade med 2 personer på Arbetsmiljöverket dag.
En sa att faren var överdrivit, en annan länkade en massa information och tog det på mycket allvar. Sitter och läser nu.

1460:- var inte så galet!

Innan jag kommer ska vi också kolla om det är samma profil, det finns tydligen lite olika.
Mina är 8-kupiga, men det är skillnad på storlek också.

Är tyvärr lite förkyld i dag, då känns även små frågor komplicerade! :(

MVH Peter
 
Jack OAT. Du har PM.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.