Hej!

Hur ser reglerna ut för att bygga etagevåning i en bostadsrätt. Om jag bor på våning 1 och väljer att köpa lägenheten under mig (BV). är det svårt att få igenom bygglov för att bygga etagevåning?

Tack!
 
Bygglov kommer inte vara så svårt däremot konstruktion kommer kanske bli en utmaning
 
H hiwi skrev:
Hej!

Hur ser reglerna ut för att bygga etagevåning i en bostadsrätt. Om jag bor på våning 1 och väljer att köpa lägenheten under mig (BV). är det svårt att få igenom bygglov för att bygga etagevåning?

Tack!
Kolla med styrelsen att de godkänner att du gör om det till etagevåning innan du köper.
 
Om du kombinerar två existerande lägenheter är det inte bygglov som krävs utan bygganmälan. Förutsatt att styrelsen inte säger nej direkt är nog nästa steg kontakt med en konstruktör. Dels för att det kommer krävas en sådan för bygganmälan, dels för att personen kan komma med bra tips på lösningen. (Min man och jag har gjort det du är ute efter, och vår första idé om plats för trappan föll direkt när konstruktören förklarade vad det skulle kräva.)
 
  • Gilla
hempularen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.