Om nu så många bara spelar på telefoner/plattor, hur kommer det sig då att tex dramhack fortfarande är väldigt populärt?
http://dreamhack.se/dhs16/about/

Det finns även ett antal svenskar som livnär sig på att spela. Till vissa spel så kan man sälja/köpa karaktärer som kostar bra många tusenlappar. I dessa spel gäller det att ha så låg pingtid som möjligt, helst under 10ms.

Att sitta och spela en liten spelomgång kan ta fem timmar, och det kan bli på kvällen/natten beroende på vilka som är med i laget.

Ett av dessa spel är World of Warcraft.
 
S
Polos skrev:
Dom flesta spelar numera på telefon / eller någon platta , så 4g räcker .
Sen finns det nog fortfarande folk med sina gammla PC burkar hemma som spelar kraftiga online spel , men den marknaden sjunker snabbt.
Du är insatt hör jag, Esporten växer explosionsartat runtom i världen inklusive Sverige. Men du kanske sitter på annan info? :)
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
SueCia skrev:
Du är insatt hör jag, Esporten växer explosionsartat runtom i världen inklusive Sverige. Men du kanske sitter på annan info? :)
Bara för att en ny sport växer innebär det inte att folk köper PC längre . Snacka om att vara insatt .
 
Demmpa skrev:
Om nu så många bara spelar på telefoner/plattor, hur kommer det sig då att tex dramhack fortfarande är väldigt populärt?
[länk]

Det finns även ett antal svenskar som livnär sig på att spela. Till vissa spel så kan man sälja/köpa karaktärer som kostar bra många tusenlappar. I dessa spel gäller det att ha så låg pingtid som möjligt, helst under 10ms.

Att sitta och spela en liten spelomgång kan ta fem timmar, och det kan bli på kvällen/natten beroende på vilka som är med i laget.

Ett av dessa spel är World of Warcraft.
Ja wow är verkligen stort nu gör tiden 😀
 
peternicklas
Polos skrev:
Bara för att en ny sport växer innebär det inte att folk köper PC längre . Snacka om att vara insatt .
Klart man köper PC, finns många saker som man inte gör på en bärbar.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Klart man köper PC, finns många saker som man inte gör på en bärbar.
Jag har också en PC kör en del spel ibland .
Men PC användandet kan ingen neka till att det har gått ner .
Säljs mindre och mindre PC , sen finns det självklart hardcore användare kvar men Svenssons har flytt PC och gått till smartphone och plattor
 
peternicklas
Polos skrev:
Jag har också en PC kör en del spel ibland .
Men PC användandet kan ingen neka till att det har gått ner .
Säljs mindre och mindre PC , sen finns det självklart hardcore användare kvar men Svenssons har flytt PC och gått till smartphone och plattor
Klart att försäljning av PC har gått ned, inte konstigt då bärbara är väldigt bra. Har själv ett antal MEN de kopplas alltid med kabel till nätverket.
 
S
Polos skrev:
Bara för att en ny sport växer innebär det inte att folk köper PC längre . Snacka om att vara insatt .
Det betyder i allra högsta grad att ungdomar köper PC i nästan samma utsträckning som förr. Jag säger inte att PCmarknaden inte blivit mindre, men den är fortfarande i allra högsta relevant.
 
peternicklas
SueCia skrev:
Det betyder i allra högsta grad att ungdomar köper PC i nästan samma utsträckning som förr. Jag säger inte att PCmarknaden inte blivit mindre, men den är fortfarande i allra högsta relevant.
PC marknaden har minskat kraftigt. Vet många som spelar över LAN med bärbara. Finns ju bärbara med rätt bra prestanda idag, de kostar dock lite mer än en PC.
 
S
peternicklas skrev:
PC marknaden har minskat kraftigt. Vet många som spelar över LAN med bärbara. Finns ju bärbara med rätt bra prestanda idag, de kostar dock lite mer än en PC.
Japp, men det har ju egentligen ingenting med debatten att göra.
 
peternicklas skrev:
PC marknaden har minskat kraftigt. Vet många som spelar över LAN med bärbara. Finns ju bärbara med rätt bra prestanda idag, de kostar dock lite mer än en PC.
Bärbart har också minskat kraftigt
 
Polos skrev:
Bärbart har också minskat kraftigt
En bärbar kan inte vara en pc?
 
Verkar gått lite ot nu men pc omfattar väll det mesta som inte är äppelpaj dvs laptop desktop Tower...:) sak samma fiber är fiber går inte att jämföra med mobilt bredband
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.