När vi hade slutbesiktning på huset berättade Entreprenören att dom kopplat på vattnet utan att checka att rören var ihopkopplade i grunden, vilket medförde att vi sen drygt två veckor tillbaka lever med 2 avfuktare som går dygnet runt för att torka ut vår grund (gjuten platta som man sen bygger krypgrunden på, typ en stenkista, vilket medför att vattnet inte kan rinna ut någonstans).
Entreprenören betalar då naturligtvis vår ström undertiden fläktarna står där, men jag får krypa ner i grunden varje dag och tömma behållarna med vatten samt damsuga/svabba hallen efter varje tömmning.
Kan jag kräva att få ersättning för mitt dagliga arbete, eller är gratis el allt jag har rätt till?

// Jonas

.
 
I princip så borde det ju vara entrepenören (eller firman han anlitat för torkning) som skall serva avfuktaren. Men har nu gått med på att fixa det så är väl dom glada.

En ev. ersättning är nog mer en förhandligssak. Alternativet är ju att deras gubbar skall in o göra det varje dag. Det kanske är värt besväret att slippa få in hantverkare stup i kvareten (som kanske inte bryr sig om att svabba av efter sig).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.