Såg att det läckt in vid våra skorstenar under nattens skyfall i kombination med starka vindar. Inga jätteskador men jag kollade iaf med If och dom sa att det inte täcks av min villaförsäkring.
Påpekade då att jag har Villaxtra som skall täcka läckage från tex yttertak. Jo, men vi täcker inte om det är förslitningsskador alt. fel på byggkonstruktionen svarar dom då.

Min fråga är helt enkelt vad försäkringnen isåfall täcker vid ett läckage. Ska man säga att man varit klantig och trampat hål i taket eller vad?

Nån som haft liknande problem?
Mvh
 
Oj oj. Jo det är typiskt försäkringsbarnceh att man som kund får bevisböradn. De kör med i princip samma för läckande badrum.....lite av ett moment 22.

Om det är byggt rätt så blir det intgen skfda, om det är byggt fel så gäller inte försäkringen.

Vad gällande badrum kan man styrka sin position genom att intyga att man handlat i sk god tro, om man anlitat ett BBV eller GVK behörigt företag. Vem har byggt huset? Är det gammalt? Annars så skulle ajg plocka fram protokoll o kontrakt. Det måsta ju finnas med någon om facmannamässighet, ellet KO, eller branchregeler....

Jag tror i princip att försäkringen täcker vatten genom om man kan bevisa för dem att de tär byggt med "kompeptenta personer" Kvitoon, intyg, besiktningsprotokoll......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.