Vattenutkastaren har både varm- och kallvatten och då bör man ju ha backventiler.
Det ingående vinklade ventilhuset har backventil men det andra du länkar till har inte backventil.
 
P Pucco skrev:
Vattenutkastaren har både varm- och kallvatten och då bör man ju ha backventiler.
Det ingående vinklade ventilhuset har backventil men det andra du länkar till har inte backventil.
Ah tack, det tänkte jag inte på!
 
haha nu vet jag inte ts förutsättningar men produktbladet för den är ju ganska roligt....har man både varmvatten och kallvatten i utkastaren kan man ju fylla poolen och allt möjligt. Kanske blir obegränsat med varmvatten bara man har en dylik?
 
Det verkar inte finnas något sådant ventilhus med rak anslutning. Jag får nog lösa det med en vinkelkoppling.
 
H HuvudetPaSpiken skrev:
Det verkar inte finnas något sådant ventilhus med rak anslutning. Jag får nog lösa det med en vinkelkoppling.
Sätt ett T-stycke på insidan med en ventil under så du kan tappa ur till utsidan. sen för vintern lossar du kranbröstet och tar in dom
 
Det vinklade ventilhuset är ju avstängningen som sitter inomhus och styrs av en axel från vredet på utsidan. Röret genom väggen lutar utåt och är självdränerande när ventilen stängs. Helt fryssäker och inget behöver göras på vintern.
 
P Pucco skrev:
Det vinklade ventilhuset är ju avstängningen som sitter inomhus och styrs av en axel från vredet på utsidan. Röret genom väggen lutar utåt och är självdränerande när ventilen stängs. Helt fryssäker och inget behöver göras på vintern.
Rätt tänkte mer på bilden 🙁och med VV KV i den som en vanlig blandare, då är vinkeln en ventil med packning innomhus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.