hejsan jag tänkte byta ut mina halogenspottar i köket, idag sitter det "Hide-a-lite 1206bs" där som jag vill ersätta med led . taket består av gips 13mm / 22mm glespanel / 13mm gips som spottarna sitter i
jag tittade på Hide-a-lite Optic S Quick ISO men det verkar som det krävs 28 mm glespanel och då funkar det inte
tacksam på förslag på andra möjliga som kan passa när jag bara har 22mm luftspalt
 
Vad du än tänker dig för fabrikat, så köp inget med fasta ljuskällor i , det ska gå att byta ljuskälla. Tänk själv att i dag är det bra, om ett par/några år så slocknar en ( trasig ) finns den typen kvar då, kanske NADA och alla måste bytas, det går fort i LED-armaturernas rike , modeller kommer och går. Så en rekommendation tänk till.
 
G
J jonaserik skrev:
Vad du än tänker dig för fabrikat, så köp inget med fasta ljuskällor i , det ska gå att byta ljuskälla. Tänk själv att i dag är det bra, om ett par/några år så slocknar en ( trasig ) finns den typen kvar då, kanske NADA och alla måste bytas, det går fort i LED-armaturernas rike , modeller kommer och går. Så en rekommendation tänk till.
Fast om armaturen ska ha tex GU5.3 blir den väldigt djup så det kan vara svårt att hitta grunda med utbytbar ljuskälla. Jag behövde 7st spottar men de va billigare i 3 pack så jag köpte 3x3st och har därför 2st i reserv den dan någon pajar, många år sedan och ännu inte behövt byta nån.
 
Ja det gäller att ligga i framkant och det gör du :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.